۱۰ عامل کلیدی در خرید، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

۱۰ عامل کلیدی در خرید، نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

19:001.7K۲

در مقاله ۶ گام مهم در نصب دوربین مداربسته ، گام های اساسی در طراحی و نصب سیستم مداربسته رو به شما آموزش دادیم. در این مقاله قصد داریم ۱۰ عامل کلیدی برای خرید و نصب دوربین مداربسته  رو ارائه بدیم.

پس از خوندن این مقاله ، شما  با در نظر گرفتن درخواست های کارفرما و توجه به این ۱۰ تا عامل کلیدی ، میتونید به این سوالات پاسخ بدید.

  • چگونه دوربین مداربسته بخرم؟
  • چه چیزهایی رو در زمان خرید باید حواسم باشه؟
  • چه نکاتی رو در طراحی و نصب دوربین مداربسته باید بدونم؟

خرید و نصب دوربین مداربسته

خب !!

حالا شاید از خودتون بپرسید که اصلاً چرا باید دوربین مداربسته بخرم!! مگه خرید و نصب دوربین مداربسته چه مزیت هایی داره؟؟با این وضع اقتصادی کشور و بی پولی ، مگه لازمه که دوربین بخرم؟؟

با این مقدمه ، شاید بشه جواب این سوالات ذهن شما رو داد.فکر کنید که یه روز یا یه شب خونه نبودید ؛ وقتی برمی گردید ، می بینید که دزد به خونه شما اومده و تمام دار و ندار شما رو با خودش برده.اصلاً حس خوبی نیست و فکر کردن بهش هم ذهن آدم رو ناراحت میکنه.حالا دنبال این هستین که کی بوده و چطوری اومده داخل خونه و خیلی سوالات دیگه.یا به این موضوع فکر کنید که شما کودک عزیزی یا یه فرد سالمند در خونه دارید.شما هم کارمند هستید.دغدغه بزرگ ذهن شما اینه که پرستار بچه یا سالمند به خوبی از اونا مراقبت میکنه یا نه.همیشه نگرانید.

شایدم شما صاحب یه کسب و کار بزرگ هستید و کلی کارگر و کارمند توی شرکت یا کارخونه شما کار میکنن.اگه امکانش رو نداشته باشید که اونارو درست کنترل و نظارت کنید ، شاید مشکلات زیادی برای کسب و کار شما پیش بیاد.

راه حل

برای اینکه بتونید مشکلاتی که بالا بهشون اشاره کردیم رو حلش کنید ، نیاز به ابزار و راهکار مناسب دارید.بهترین راهکار برای این موضوع ، خرید و نصب دوربین مداربسته هست.

چون نصب دوربین مداربسته علاوه بر اینکه نیازمندی های حفاظتی شما رو مرتفع میکنه ، چند تا تجربه و حس خوب به شما میده.مهم ترین این حس ها ، حس امنیت ، حس آرامش ، حس کنترل و مدیریت ، حس اطمینان خاطر و … .

یه پیشنهاد جذاب و استثنایی:

قبل از اینکه ادامه مطلب رو بخونید ، پیشنهاد می کنم یه سری هم به فروش ویژه تجهیزات سیستم مداربسته در فروشگاه اینترنتی ما بزنید.

فروش ویژه دوربین مداربسته دام AHD با قیمت شگفت انگیز ۲۳۵۰۰۰ تومان!! همین الان خرید کن! 

حالا وقتشه که بریم سراغ ۱۰ عامل کلیدی که در زمان خرید و نصب دوربین مداربسته باید بهشون حواستون باشه.

۱۰ عامل کلیدی برای خرید،نصب و راه اندازی دوربین مداربسته

تعیین و شناخت این ۱۰ عامل کلیدی در کنار دریافت نظرات کارفرما ، میتونه  در خرید و نصب دوربین مداربسته به ما کمک کنه.

۱- اهداف خرید و نصب دوربین مداربسته:

در این مورد ، حتماً دو عامل زیر باید در نظر گرفته بشه.

اول اینکه هدف ما از خرید دوربین مداربسته چیه. مثلاً جلوگیری از سرقت ، حفاظت از موقعیت خاص ، نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات و خیلی هدف های دیگه.

دوم اینکه خطرات احتمالی رو ارزیابی کنیم و ببینیم که با این خطرات موجود، آیا صلاح به نصب سیستم مداربسته هست  یا خیر.

برای ارزیابی احتمال خطر ، میتونید از استاندارد IEC 62676.1-1 استفاده کنید.این استاندارد در وبسایت سازمان ملی استاندارد ایران به آدرس standard.isiri.gov.ir موجود هست.فقط کافیه به این سایت مراجعه کنید و ببینید که چه خطر هایی باید در زمان خرید و نصب دوربین مداربسته مورد توجه قرار بگیره.

۲- در نظر گرفتن محدودیت ها:

باید در هنگام خرید و نصب دوربین مداربسته محدودیت های زیر رو در نظر گرفت.

  • محدودیت هایی که توسط کارفرما، قانونگذار یا قوانین شهری وضع شده . به عنوان مثال ، جانمایی دوربین ها توسط مشاور یا کارفرما ، انتخاب برند ها توسط کارفرما و … .
  • محدودیت هایی مانند حریم شخصی، رضایت همسایه ها و … .
  • محدودیت های مالی برای خرید سیستم مداربسته.

۳- تعریف موقعیت پروژه:

باید قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته ، ساختمان ها ، مراکز یا محیط هایی که قراره  تحت پوشش دوربین قرار بگیرن مشخص بشه.یعنی بدونید که چه فضاهایی رو نیاز دارید که پوشش کامل داشته باشید.یا اینکه در چه مکان هایی فقط بحث نظارت مطرح هست.مثل کارخونه ، شرکت یا هر جای دیگه.

۴- تعریف فعالیت های قابل ضبط توسط دوربین ها:

باید بدونیم که چه عواملی برای ضبط تصاویر از نظر شما یا کارفرما مهم هستن. مثلاً چه محدوده ای برای ما اهمیت داره. چه ورودی و خروجی باید نظارت بشه . نیاز به ضبط ۲۴ ساعته تصاویر داریم برای یه محدوده خاص یا خیر.

خرید و نصب دوربین مداربسته

۵- نحوه عملکرد سیستم مداربسته:

مهمه که موارد زیر رو قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته  مشخص کنیم.

  • فرد بهره بردار سیستم مداربسته چه کسی هست.
  • تعیین پارمتر های فنی سیستم مداربسته از قبیل رزولوشن تصاویر ، انتخاب نمایشگر و … .

۶- زمان بهره برداری سیستم مداربسته:

باید مشخص کنید که هدف شما از ضبط تصاویر چیه. نیاز به ضبط تصاویر در ۲۴ ساعت شبانه روز دارید  یا اینکه محدوده خاصی باید به صورت ۲۴ ساعته تحت پوشش دوربین ها قرار بگیره.

۷– شرایط محیطی سیستم مداربسته:

توجه کنید که همه عوامل مهم قبل از خرید و نصب دوربین مداربسته  باید مدنظر قرار بگیره.عوامل محیطی از قبیل روشنایی محیط ، موانع موجود در محیط ، تغذیه دوربین ها و … .

۸- اصلاح یا توسعه سیستم مداربسته:

باید بتونید سیستمی انتخاب کنید که قابلیت اصلاح در طراحی و نصب سیستم مداربسته را داشته باشه. در مواقع اضطراری بتونید راه حل جایگزین داشته باشید. مثلاً خرید دستگاه یو پی اس برای مواقع قطع برق یا ایجاد بستر های انتقال تصاویر ، موازی با بستر انتقال تصاویر موجود.

ممکنه شما در آینده قصد اینو داشته باشید که سیستم مداربسته موجود رو توسعه بدید. بنابراین باید در زمان خرید دوربین تجهیزاتی بخرید که قابلیت توسعه با کمترین تغییرات رو داشته باشن.

۹- پایش و ذخیره سازی تصاویر:

در زمان خرید و نصب دوربین مداربسته ، سوالات و نکات مهمی رو  برای ذخیره سازی تصاویر باید در نظر گرفت.

  • سیستم مداربسته در کجا و بوسیله چه کسی نظارت میشه؟
  • آیا اتاق مانیتورینگ یا اتاق سرایداری برای پایش تصاویر سیستم مداربسته وجود داره؟
  • مدت زمان مورد نظر برای ذخیره سازی تصاویر چقدر هست؟
  • موقعیت جانمایی تجهیزات DVR ، یو پی اس یا سایر تجهیزات شبکه ، مشخص شده ؟
  • چه مقدار هارد دیسک برای ذخیره سازی تصاویر باید در نظر گرفته بشه؟
  • آیا از هارد دیسک مخصوص سیستم مداربسته استفاده کنید یا خیر؟

خرید و نصب دوربین مداربسته - هارد دیسک

۱۰- آموزش

باید در زمان خرید و نصب دوربین مداربسته ، آموزش های لازم توسط فروشنده یا تیم نصب سیستم به شما داده بشه.

اینکه شما چه آموزش هایی احتیاج دارید ، در مقالات آتی مورد بررسی قرار میدیم .مهم اینه  که در مرحله اول ، آموزش کاربری سیستم مداربسته به شما داده بشه. مثلاً وارد شدن به منو های DVR ، جستجو تصاویر ، بک آپ گرفتن تصاویر ذخیره شده و سایر موارد.

نتیجه گیری:

پس از مطالعه این مقاله و مقاله ۶ گام مهم در نصب دوربین مداربسته ، شما میتونید با دانش بیشتری برای خرید سیستم مداربسته اقدام کنید.باید در نظر داشته باشید که خرید و نصب دوربین مداربسته ، بدون انجام مطالعه قبلی و گرفتن مشاوره از متخصصان سیستم مداربسته ، میتونه شما را در آینده با مشکلاتی مواجه کنه.

اگه شرکت یا فردی که شما ازش دوربین رو میخرید ، به درستی و بر اساس مواردی که بالا بهش پرداختیم ، به شما مشاوره نده ، میتونه توی انتخاب سیستم مداربسته در آینده برای شما مشکلات زیادی رو درست کنه. از انتخاب برند و تجهیزات غیر استاندارد گرفته تا ارائه دوربین مداربسته با قیمت های آنچنانی.

یا اینکه توی مراحل نصب دوربین مداربسته ، تیم اجرایی یا فردی که نصب رو انجام میده ، توی کارش حرفه ای نباشه. نصب دوربین رو بر اساس استاندارد های سیستم های حفاظتی و نظارتی انجام نده.این موضوع میتونه در بهره برداری سیستم مداربسته در آینده شما رو خیلی اذیت کنه ؛ و البته هزاران مشکل دیگه که مجال گفتن اون نیست.

فروشگاه اینترنتی هایپرآلارم با ارائه خدمات متمایز از سایر فروشگاه های تجهیزات حفاظتی ، علاوه بر اینکه در تمام مسیر خرید و نصب دوربین مداربسته با شما همراه هست ، سعی داره تا مناسب ترین محصولات رو با بهترین قیمت در اختیار شما قرار بده.دغدغه تهیه دوربین مداربسته رو نداشته باشید و از خرید خودتون لذت ببرید.

در یک جمله ” خاطر جمع خرید کنید ” .

در پایان اینو ایمان داریم که نظرات و کامنت های شما عزیزان در نگارش مقاله های آتی میتونه برای تیم تحریریه هایپرآلارم بسیار راهگشا باشه.


[تعداد: ۷   میانگین: ۵/۵]

2 Comments

  1. سعید

    سلام.ممنون از بابت توضیحات شما.
    اگر امکانش هست نحوه محاسبه هارد برای یک ماه تصویر را توضیح میدهید؟
    پنج عدد دوربین داریم که ۲ مگ هستند.

  1. مریم

    بسیار تجهیزات و محصولات خوبی هستند.ممنونم

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند

وردپرس › خطا

یک خطای مهم در وب سایت شما رخ داده است.

دربارهٔ اشکال‌زدایی در وردپرس بیشتر بدانید.